Forberedelse til vejledning
Inden vejledning snakkede vi om, at vi ikke selv føler at vi sidder med nogle spørgsmål, som vi har brug for at få svar på. Til gengæld er det altid rart at høre Annes vinkel på bloggen, så vi afventer, hvad hun har at sige til vejledningen. Vi fik ikke lagt nogle punkter ud på bloggen, som Anne kunne forberede sig på, selvom det var tanken at vi ville gøre det.
Notater til vejledning
Annes punkter
Anne pointerede at vi skulle være bedre til at lave nogle refleksioner FØR vejledningen, og lægge dem på bloggen, så Anne kan se dem inden vejledning. Jo bedre forberedte vi er til vejledningen, jo mere kan vi få ud af det.
Et tip til os er at forholde os til retningslinjerne for den fastlagte studieaktivitet, for at sikre os, t vi har alt det med på bloggen, som vi skal.
Vores refleksioner efter vejledning er fine.
Anne efterlyser en refleksion af de enkelte temaer, en opsamling, hvor vi inddrager casen. Det vil også markere overgangen mellem de forskellige temaer. Det fremgår også af retningslinjerne, at vi skal reflektere over de enkelte temaer.
Vi skal have flere refleksioner med omkring gruppens samarbejde, da det også står i retningslinjerne. Hvordan fungerer samarbejdet? Hvordan fungerer det i forhold til vores samarbejdsaftale? Hvilke arbejdsmåder har vi brugt de forskellige dage? Er der opstået problemer?
Tværprofessionelt samarbejde, hvad er fremtidsværkstedet for en metode? Uddyb det, hvad er fordele ved denne metode? Lav et indledende afsnit i indlægget om det tværfaglige forløb. Sidst snakkede vi om, at det var svært at møde nogle nye mennesker, og så starte ud med at være kritiske over for hinanden.
Hvordan vil fordomme for de enkelte professioner, påvirke vores patient? Her kan vi inddrage andre professioner end pædagoger.
Vi skal være skarpe på arbejdsprocessen, evt. optage vores samtaler. Måske skal vi være bedre til at skabe en struktur i vores arbejdsproces, for at effektivisere den. Det er vigtigt at vi får arbejdsprocessen dokumenteret på bloggen.
Anne foreslår at vi lægger en plan for arbejdet med vores spørgeskema-rapport. Hun anbefalede, at vi afsatte en hel studiedag til at dykke ned i opgaven, evt. aftale at vi på forhånd forbereder os ved at kigge på de data, vi har indsamlet.
Vi snakkede lidt om, at det kan være svært at planlægge arbejde ved siden af studiet, når vi selv skal administrere dagene. Ofte ved vi ikke på forhånd, hvilke dage vi skal lave gruppearbejde, hvilket betyder, at det kan være svært at finde dage, hvor vi alle kan mødes.
Næste vejledning
Fredag d. 1. april kl. 10.00.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar