onsdag den 24. februar 2016

Anden vejledning



Udarbejdet af Simone, Maika, Katrine, Fie og Camilla


Notater fra vejledning


Det vi diskuterer og reflekterer over sammen, skal med på bloggen.

Tag noter undervejs i vores arbejdsproces, det gør det også nemmere for Anne at vejlede.

Udpeg evt. en referent. Alt det talte i vores proces skal med på bloggen, da den også skal afspejle vores arbejdsproces, og de overvejelser vi gør. Hvad er svært, hvad diskuterer vi?

"Vi forstår det sådan og sådan.."

Spørg evt. underviser hvor meget tid, det forventes at vi bruger på det enkelte opgaver, så vi kan planlægge vores tid bedst muligt.

Jo mere vi selv kan styre arbejdet, jo bedre.

"Vi er ikke blevet færdige i dag, men nået så og så langt i dag, aftalen er nu, at vi gør sådan og sådan."

Beskriv MTV.

Sæt vores diskussioner omkring MTV og arbejdet med den ind i teori-indlægget. Hvorfor valgte vi denne frem for den omkring dialyse.

Læg gerne billeder ind, lav lidt sjov og vær mere fri i brugen af bloggen.


Spørgeskema


Hypotese; vi ville gerne vide, hvad de er der gør, at diabetespatienter ønsker at regulereres diabetes.


Problemstilling: hvad vil vi gerne have belyst: hvad motiverer patienter med diabetes til at regulere deres sygdom?

Heraf hypotesen: Det der motiverer patienter med diabetes til at regulere deres sygdom, er risikoen for senkomplikationer.

Hvilke patienter med diabetes ønsker vi at spørge? Alle? Nogle særlige grupper?

Vi har valgt P5, P6 og P7, da vi ret hurtigt skal have indsamlet nogle data, og vi ved at der er patienter med diabetes tilgængelige på disse afdelinger.

Større sikkerhed i vores svar kræver, at vi når ud til en større population.

Hvem kontakter hvilken afdeling?

Det er en længere proces at sende spørgeskemaer ud på afdelingerne.

Anne foreslog at spørge fx sygeplejersker og pædagoger, og undersøge, om der er forskel på holdningerne. Her kan også inddrages sociologi.

Vis at vi kan tække jura ind.

Svært at lave undersøgelsen på klassen, så skal den være mere rettet mod den generelle holdning til patienter med diabetes.

Er det diabetespatientens egen skyld, at han får senkomplikationer.

Vi blev enige om, at droppe at dele spørgeskemaerne ud på afdelingerne, da det vil være for tidskrævende i forhold til den tid, der er afsat til projektet.

Hypotese: Studerende på mellemlange videregående uddannelser har ikke kendskab til de senkomplikationer, som diabetes kan medføre.

Sundhedsfaglig uddannelse

Teknisk merkantil

Kvantitativ metode, alle resultater skal medtages og på en måde inddrages i analysen.

E-portfolie skal ikke anvendes på dette modul, kun til selvvalgt litteratur.


Annes punkter
Husk at få refleksionerne med i de teoretiske indlæg.

Hvor relevant er de forskellige tiltag i forhold til patientens nuværende tiltag? Opdater patofysiologi-indlægget med vores refleksioner, og indsæt også vores slides. Det samme gør sig gældende for vores indlæg omkring folkesundhed.

"Den teori vi har haft i dag forstår vi på den og den måde.."

Brug dagbogen til at skrive, hvor langt vi er med de forskellige indlæg.

Vis også procesmæssigt hvordan vores samarbejde i gruppen er. "I dag var vi flade" eller "I dag har været rigtig spændende, vi arbejdede på den og den måde.."

Bliv skarpe på at prioritere tiden, der er ikke så mange lektioner på skemaet, så vi skal selv prioritere hvornår vi vil arbejde.


Næste vejledning

Aftales til mandag d. 29/2 kl. 12.00.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar