torsdag den 10. marts 2016

Fjerde vejledning

Udarbejdet af Maika, Fie, Simone og Katrine


Vi snakkede om uddeling af spørgeskemaerne, vi fik mange svar fra mænd, men der er også mange mandlige studerende på campus.

Det færdige spørgeskema lægges ind på siden "Metoder".

I forhold til rapporten skal vi i indledningen tage udgangspunkt i vores case, hvad er det ved casen der har ført til vores undersøgelse.

Vi snakkede om, at når der er så meget tid til at lave rapporten, er det en skam, at der ikke er mere plads, da vi gerne ville have mulighed for at lave en mere dybdegående rapport.

Vi skal huske at skrive vores overvejelser i forhold til dataindsamling, hvorfor har vi valgt at spørge dem vi har, hvorfor dele ud på campus. Vi vælger fx at spørge på campus da vores patient er ung, og det derfor er relevant at belyse de unges viden om diabetes.

Verificere/falsificere, var det som vi troede/påstod i vores hypotese?

Vi snakkede om, at vi ind imellem godt kan føle at vi skriver og skriver, og at motivationen godt kan dale lidt indimellem. Vi synes dog stadig at det er spændende det vi lærer, og vi har ikke ramt et "lavpunkt".

Det tværprofessionelle forløb skal også dokumenteres på bloggen. Vi snakkede lidt om, at vi gerne vil have billeder og video fra projektet ind på bloggen. Simone laver et udkast til en indlæg om projektet, og så laver vi fælles refleksion omkring det. Fremtidsværksted er en metode, som vi skal have med ind på siden "Metoder".

Vi snakkede lidt om, at vi synes der var ulighed i niveauet mellem sygeplejersker og pædagoger, da pædagogerne er et år længere i deres uddannelse. Vi lagde også mærke til, at der var stor forskel på de arbejdsmetoder som hhv. sygeplejersker og pædagoger bruger. Vi synes generelt at det var et fint forløb, hvor vi fik god indsigt i pædagogernes verden, og fik nogle ting med, som vi kan bruge fremadrettet.


Annes punkter
Godt arbejde med Kari Martinsen. Vi synes Susanne er en rigtig god underviser, som formår at fange os. Kari Martinsen er spændende at arbejde med, men det er en meget filosofisk tilgang. Anne siger man skal "læse hende langsomt", altså Martinsen's tekster. Omkring livsytringer findes der andre end bare håb, fx tillid, barmhjertighed, kærlighed og oprigtighed/talens åbenhed, medlidenhed. Medlidenhed er noget vi fødes med. Hvad er en livsytring?

Vi kunne godt folde mere ud i vores refleksioner, Anne mangler flere af tankerne bag arbejdet. Hvis vi har svært ved at få flere vinkler på er det en god ide at finde andre kilder.

Den svage paternalisme er rigtig vigtig, vi bør få det med ind på bloggen.

På hvilken baggrund har vi det faglige skøn? = svag paternalisme ligger i midten, det er den der gør at vi kan lave det faglige skøn. Omsorgsbegrebet er også noget Martinsen snakker om.

Vi mangler også nogle refleksioner i forhold til vores case, hvordan passer teorien på vores patient? Det skal vi også have ført på bloggen.

Martinsens syn på tillid er, at den er der fra starten, men kan blive ødelagt og medføre mistillid. Travelbee siger, at tillid er noget der skal opbygges. Hvordan er tilliden fra vores patient til personalet?

Martinsen taler imod indførelsen af den teknologiske omsorg.

Vi må gerne lave arbejdet over flere omgang, fx lave et indlæg hvor vi udelukkende anvender Martinsens teori på casen. Vi skal huske altid at relatere vores teori til casen, også selvom det ikke står i de opgaver vi får udleveret. Det kan være en god ide at dele indlæggene op, så der er et indlæg til teori og et til kobling til case.


Næste vejledning


Onsdag d. 16/3 kl. 10.00-11.00. Hvis vi får brug for at ændre tiden skal vi skrive til Anne. Vi har en vejledning til gode, når vi får brug for den skal vi sige til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar